Sledi seznam diplomantov in povzetki diplom
VSŠ programa komercialist na zavodu IZRAZ, Ljubljana v
študijskem letu 2005/2006. Diplomanti so
zbrani po terminih zagovora diplomskega dela:
10. april 2006
Slavica Zupančič, mentorica Barbara Grintal
Transportna dejavnost v podjetju Alfa SP d.o.o. [Glej povzetek]
V svoji diplomski nalogi sem želela predstaviti posredništvo pri
transportni dejavnosti. Prav tako je cilj diplomske naloge
ugotovitev morebitnih pomanjkljivosti in odprava le-teh. Biti
posrednik pri prevozni dejavnosti pomeni, da naše podjetje nima
lastnega voznega parka, pač pa najema za izvedbo vseh vrst
transportov zunanje prevoznike. Posredništvo pri transportni
dejavnosti predstavljam predvsem z vidika posrednika, delno pa tudi
z vidika naročnika in tudi z zornega kota izvajalca. Najpomembnejši
člen v tej verigi je zagotovo naročnik in plačnik transporta.
Ključno vlogo pri transportu ima tudi izvajalec. Izbira izvajalca je
prepuščena posredniku, v tem primeru torej našemu podjetju. Smo
vezni člen med naročniki in izvajalci. Od naročnika pridobimo
informacijo o lokaciji in količini blaga, ki jo potem posredujemo
izbranemu prevozniku. Posredništvo pri prevozu je opravljeno, ko je
blago dostavljeno naročniku.
Pomanjkljivost, ki smo jo odkrili v naši dejavnosti je naslednja: ko
izbrano prevozno podjetje blago dostavi stranki, le-ta potrdi prejem
blaga s podpisom na transportni listini. Do tukaj vse lepo in prav.
Zapleti nastanejo v primeru, če so na blagu kakršne koli poškodbe,
ki so nastale med prevozom blaga. V tem primeru naše stranke
večinoma niso seznanjene s predpisi in postopki. Poškodbe na blagu
so izjemno redke, vendar tudi izjemno neprijetne. Odločili smo se,
da sestavimo dopis in naše stranke z njim obvestimo, kako naj
ravnajo v takšnih primerih, namreč, da se lahko poškodbe na blagu
krijejo iz obveznega zavarovanja transportne odgovornosti, ki ga je
dolžan imeti sklenjenega pri izbrani zavarovalnici vsak prevoznik, s
katerim poslujemo.
Greta Pavlič, mentorica Hermina
Krajnc
Poslovno komuniciranje v zavarovalnici Slovenica [Glej povzetek]
Namen vsebine diplomske naloge je zbrati in predstaviti bistvene
oblike poslovnega komuniciranja v zavarovalnici Slovenica, ki so
temeljne osnove, na katerih se gradi in poglablja znanja in veščine
komuniciranja.
Cilj naloge je oblikovati osnovne napotke za poslovno komuniciranje
zaposlenih do strank in poslovnih partnerjev, saj je to
najpogostejša oblika komuniciranja v zavarovalnici SLOVENICA. V
diplomski nalogi najprej bolj splošno predstavim bistvene elemente,
na katere moramo biti pozorni pri poslovnem komuniciranju
(predstavitev, pozdrav, poslušanje ...), nato se opredelim na
neverbalno komunikacijo ter preidem na verbalno komuniciranje. Nato
pa predstavim nekatere praktične oblike komuniciranja, ki se
najpogosteje pojavljajo v zavarovalnici SLOVENICA.
Pri tem sem uporabila zbrano literaturo in interno gradivo
zavarovalnice SLOVENICA, ki pa je, moram reči, zelo skromno.
Pozanimala sem se tudi pri nekaterih vodjih posameznih oddelkov, ali
morebiti obstaja kakšna literatura na temo komuniciranja in odgovor
je bil, da se znajde vsak sam, oziroma si pomagajo z medsebojnimi
izkušnjami.
To diplomsko delo je zbirka osnovnih pravil ter navodil poslovnega
komuniciranja, ki naj bi ga dobil vsak, ki bi sklenil delovno
razmerje, lahko pa bi bilo objavljeno tudi na intranetni strani
zavarovalnice tako kot ostali akti.
Simona Rahonc, mentor Stane Bokal
Prodajni uspeh zastopnikov za osebna zavarovanja[Glej povzetek]
Združena zavarovalna družba Adriatic Slovenica d.d., je druga
največja zavarovalna institucija v slovenskem prostoru. Nastala je z
združitvijo dveh zavarovalnic in sicer Adriatic d.d. ter Slovenice
d.d.. Mesec dni po združitvi ostajajo vizija, način poslovanja in
organiziranost v družbi nespremenjeni, zato se diplomsko delo nanaša
izključno na družbo Adriatic d.d.. Cilj diplomskega dela je natančno
proučiti vse pomembne dejavnike, ki vplivajo na prodajni uspeh
zastopnikov za osebna zavarovanja v zavarovalni družbi Adriatic
d.d..
Metoda proučevanja je zbrano interno gradivo, katero natančno
opredeljuje izbor in selekcijo, obseg dela, usposabljanja in
izobraževanja, stimulacije in nagrajevanja ter vodenje zastopnikov
za osebna zavarovanja. Interna dokumentacija je podprta z nekaterimi
analizami, ki se nanašajo na družbo Adriatic d.d.. Posamezne faze so
glede na interno dokumentacijo primerljive z obdelano literaturo
treh različnih avtorjev.
Rezultat proučevanja je, da je vzrok nedoseganju pričakovanih
rezultatov dela in visoki stopnji fluktuacije zavarovalnih
zastopnikov posledica neučinkovitega pridobivanja, v popustljivi
selekciji kandidatov, v neizrabljenih možnostih motivacijskih
dejavnikov, v nekaterih spremembah na področju vodenja kot tudi
usposabljanja in spremljanja zastopnika. Prepričana sem, da so
predlagane rešitve, ki so navedene v zaključku diplomskega dela
izvedljive ter da bi z določenimi manjšimi ukrepi izboljšali
prodajni uspeh zastopnikov, kakor tudi zmanjšali število izpada
znotraj vrst zavarovalnih zastopnikov.
Ivana Karadža, mentor Stane Bokal
Zavarovalniške goljufije [Glej povzetek]
V zadnjih letih so zavarovalniške goljufije tudi v Sloveniji postale
reden in naraščajoč pojav na trgu zavarovalniških storitev.
Eden izmed poglavitnih razlogov, da do tega pojava prihaja, je
vsekakor povezan z razmahom sklepanja zavarovanj v zadnjih
petnajstih letih. Po eni strani so vzrok temu nekatere oblike
zavarovanj, ki se zaradi netržnega gospodarstva v bivši
družbenoekonomski ureditvi sploh niso uveljavile oziroma tržile. Po
drugi strani pa bi vzrok lahko iskali v velikem številu novonastalih
slovenskih zavarovalnic, ki so večinoma nastale iz zavarovalnice
Triglav, ki je bila do osamosvojitve skoraj popolni monopolist na
slovenskem trgu .
Slovenske zavarovalnice so se v novonastalih družbeno-ekonomskih
razmerah in povečanem konkurenčnem okolju na trgu začele obnašati
tržno ter v primerjavi s preteklostjo začele izvajati prijaznejšo
poslovno politiko do strank. To se odraža predvsem pri prodaji
zavarovalniških storitev, kjer so postale slovenske zavarovalnice
precej fleksibilnejše, z razlogom, da bi s svojo kakovostno in hitro
storitvijo obdržale oziroma povečale svoj tržni delež.
Po drugi strani je vse to pripeljalo do odpiranja novih možnosti
oziroma priložnosti za zavarovalniške goljufije, ki so se tako
začele pojavljati predvsem zaradi razmaha sklepanja zavarovanj
oziroma ekonomije obsega in zaradi nastanka novih zavarovalnic na
slovenskem trgu, saj te v večini primerov niso imele znanja za
ugotavljanje zavarovalniških goljufij.
Slovenske zavarovalnice se z zavarovalnimi goljufijami različno
spopadajo, vendar žal ni zaslediti, da bi bila na državni ravni
oziroma na ravni zavarovalnic narejena kakršna koli analiza o
oblikah, obsegu in škodi, ki jo zavarovalnice utrpijo zaradi njih.
Kot eno od izjem lahko navedemo edino zavarovalnico Maribor, kjer od
leta 1999 deluje samostojni oddelek za odkrivanje zavarovalniških
goljufij.
V diplomski nalogi je predstavljeno zavarovalništvo samo, njegovo
zgodovino ter razvoj. V nadaljevanju so opisane vrste
zavarovalniških goljufij oz. kje v poslovnih procesih prihaja do
zavarovalniških goljufij. Podana je analiza stanja v Sloveniji.
Njeni izsledki predvidevajo, da bo v prihodnje zaradi
zavarovalniških goljufij potrebna večja pozornost strokovnih
institucij, ustanov in združenj, pa tudi boljše povezovanje
slovenskih zavarovalnic. Predstavljeno je zaupanje do zavarovalnic,
saj se prodaja zavarovalniških storitev bistveno razlikuje od
prodaje drugih storitev. Kakovosti zavarovalniške storitve se ne da
preizkusiti, kot se to lahko stori ob nakupu blaga. V zadnjem delu
so predstavljeni možni indikatorji, ki kažejo na zavarovalniško
goljufijo in na katere naj bodo pozorni posredniki zavarovalniških
storitev ter zaposleni v zavarovalnicah.
Na koncu je podan sklep, ki je rezime celotne naloge in daje možne
smernice za zmanjšanje pojava zavarovalniških goljufij.
Matic Dinghauser, mentorica Anita Jelen Žmitek, somentor
Branko Perhaj
Kakovost in standardi [Glej povzetek]
V diplomski nalogi sem v prvem poglavju predstavil pojem
kakovosti oziroma definicije kakovosti, kakšni so sistemi
obvladovanja kakovosti, kar je bilo v tem poglavju nekakšen kratek
uvod v predstavitev nadzora kakovosti, kontrolo kakovosti, v
zagotavljanje kakovosti in pa celovito obvladovanje kakovosti, kar
mora biti prisotno v večini podjetij, če želijo uspešno poslovati.
V nadaljevanju sledi poglavje standardi kakovosti, kjer sem
predstavil njihov pojem, njihov razvoj, opredelil pa sem tudi
pomembnejše standarde, in sicer sem podal splošne standarde
kakovosti in pa standarde kakovosti, ki so specifični za posamezne
panoge. V naslednjem poglavju sem bolj podrobno predstavil standard
serije ISO 9000, in sicer standard ISO 9001:2000 in njegova načela
vodenja kakovosti. V zadnjem (petem) poglavju pa sem povzel predvsem
prednosti in slabosti standardov ISO 9000.
Romana Ristovski, mentorica Anita Jelen Žmitek, somentor
Branko Perhaj
Opis bančne garancije [Glej povzetek]
Vsebino diplomskega dela sem razdelila na osem poglavij:
Pričujočemu poglavju sledi pojmovanje bančne garancije, predstavitev
bistvenih in nebistvenih elementov ter opis razmerij, ki nastanejo
med udeleženci garancije.
V tretjem poglavju navajam najrazličnejše kriterije za razvrstitev
bančnih garancij. Najpogostejši kriterij, ki ga uporabljajo tudi
slovenske banke in ga prikazujem v tem delu, je delitev garancij na
storitvene in plačilne.
Med storitvene garancije uvrščamo: garancijo za resnost ponudbe,
garancijo za vračilo avansa, garancijo za vračilo avansa z namensko
porabo avansa, garancijo za dobro in pravočasno izvedbo del,
garancijo za odpravo pomanjkljivosti v garancijskem roku.
Med plačilne: garancijo za vračilo najetih kreditov ter plačil iz
naslova prometa blaga in storitev ter supergarancijo. Banke
različno, v eno ali drugo kategorijo uvrščajo posebne vrste
garancij, ki služijo za zavarovanje carinskih obveznosti, ki
nastanejo iz naslova carinskega dolga, trošarinskega dolga ali
carinskega dolga v tranzitnem postopku.
Sledi poglavje, ki opisuje postopek pridobitve bančne garancije, ki
se začne s predložitvijo zahtevka za izdajo garancije, ki služi kot
osnova za izdajo garancije in presojo kvalitete poslovanja naročnika
garancije. Tako analizirani podatki, pripravljeni v predlogu, so v
pomoč pri sprejemanju odločitve o odobritvi oziroma zavrnitvi
zahtevka za izdajo garancije. V primeru, da je bila naročniku
garancija odobrena, se naročnik in banka dogovorita za podpis
garancijske pogodbe. Ob podpisu garancijske pogodbe uredita tudi
zavarovanje garancije. Ko pogodbeni stranki uredita vse formalnosti,
ki se nanašajo na podpis garancijske pogodbe in zavarovanje
garancije, banka naročniku garancije izda garancijo, s tem se
zaključi postopek pridobitve garancije.
Z izdajo garancije banka prevzame obveznosti nasproti upravičencu iz
garancije, in sicer da mu bo poravnala vse obveznosti, katere tretja
oseba (naročnik garancije) ob zapadlosti ne bi izpolnila, če bodo
izpolnjeni v garanciji navedeni pogoji (Juhart et al., 1995, 63).
V petem poglavju sem vam prikazala praktični primer bančne
garancije, kako se poda vloga za izdajo garancije potem je potrebno
analizirati zahtevek in na koncu odobritev bančne garancije.
Nato sem v šestem poglavju povezala in podala ugotovitve in sklepe
iz celotnega dela, sledijo še viri in literatura in zadnje poglavje
izjava o avtorstvu in lektorstvu.
15. junij 2006
Rok Trontelj, mentor Vinko Zupančič, somentor Branko
Perhaj
E-poslovanje v poslovnem in zasebnem življenju
[Glej povzetek]
Tema, za katero sem se odločil, je bila zame dokaj logična
odločitev, saj lahko rečem, da sta računalništvo in internet
področji, ki me nadvse zanimata. In če ju združim še s svojim
študijskim področjem, komercialo, dobim na izbiro veliko zanimivih,
predvsem pa aktualnih tem.
Začel sem s splošno razlago, kaj pojem elektronskega poslovanja
sploh predstavlja. Ljudje si namreč velikokrat ta pojem napačno
razlagajo. Opisane bodo oblike elektronskega poslovanja, ki vedno
hitreje prehajajo v našo vsakdanjo uporabo. V uvodnem delu sem
opisal tudi nekaj načinov delovanja vse bolj popularnega in
praktičnega elektronskega podpisa.
V glavnem delu naloge sem želel predstaviti osveščenost slovenskih
podjetij z elektronskim poslovanjem in uporabo
informacijsko-komunikacijske tehnologije. Ponazoril sem tudi
primerjave z osveščenostjo v Evropski uniji.
V nalogi sem zbral veliko zanimivih podatkov, od odstotka uporabe
interneta v slovenskih podjetjih ter nekaterih podjetjih v EU, do e-nakupovanja
ter e-prodaje v podjetjih. Kaj podjetjem predstavlja ovire do takšne
vrste poslovanja, in koliko podjetij dejansko ima svojo
predstavitveno domačo stran.
Cilj tega dela je, s točnimi podatki, ponazoriti dejansko stanje
uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v slovenskih
podjetjih.
Drugi del osrednjega dela naloge pa se osredotoča na domačega
uporabnika oz. gospodinjstva. Tako kot pri podjetjih, sem se tudi
tukaj osredotočil na slovenska gospodinjstva in natančno prikazal,
koliko gospodinjstev v Sloveniji in nekaterih članicah EU ima dostop
do interneta, in ali se zavedamo nujnosti po čimvečjem posedovanju
in uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Kar nekaj strani je posvečenih tudi e-nakupovanju. Tudi trditve v
tem poglavju so podkrepljene z raznimi slikami in tabelami, ki
vsebujejo točne podatke o dejanskem stanju.
Za konec sem nekaj pozornosti namenil tudi e-nakupu v praksi, in
prikazal kako e-trgovina sploh deluje, ter napisal nekaj osnovnih
načel o Zakonu o elektronskem poslovanju.
Čisto na koncu sem svoje občutke in tudi nekatera dejstva strnil v
dvostransko obsegajoče sklepne misli.
Cilj naloge bo dosežen, če se bo vsak, ki jo bo prebral zamislil,
ali dovolj koristi vse možnosti, ki mu jih sodobna tehnologija
omogoča, ter ali lahko še kaj več stori na področju olajšanja
svojega vsakdanjega življenja – bodisi doma ali v službi.
Aleksander Kunstič, mentor Stane Bokal
Učinkovito reševanje reklamacij
[Glej povzetek]
Diplomska naloga se ukvarja z učinkovitim in uspešnim
reševanjem reklamacij. V prvem delu predstavlja Telekom Slovenije,
nato se posveča uspešnosti poslovanja s strankami, pravilom
komuniciranja v poslovnem procesu, ter kakovosti izdelkov in
storitev. V osrednjem delu naloge je glavno vodilo vprašanje ali je
reklamacija nujno zlo ali pa nekaj kar bi morali sprejeti kot
darilo, če želimo uspešno odpravljati nepravilnosti, ki se
pojavljajo v poslovnem procesu. Pri tem se diplomska naloga usmeri v
soočanje z različnimi tipi strank v iskanju pozitivnega in
korektnega odnosa do njih. Ugotovitev je, da je potrebno pri iskanju
najbolj učinkovite metode za uspešno reševanje in preprečevanje
pritožb upoštevati predvsem pravila ustnega in pisnega poslovnega
komuniciranja in da je pritožba odličen vir informacij za nadgradnjo
naših izdelkov in storitev. Podjetje mora torej posvečati veliko
pozornost sprejemanju, reševanju in analizi reklamacij oz. pritožb,
če želi uspešno poslovati.
V teoretično- praktični diplomski nalogi Telefonska prodaja
Bonitete.si sem opisala problematiko klicanja v telemarketingu, in s
katerimi tehnikami prodajalec doseže nakup.
V prvem poglavju sem opredelila telemarketing, saj je učinkovito
orodje marketinškega komuniciranja, predstavila sem prednosti in
slabosti, in kako je organiziran v podjetju Bisnode d.o.o..
V drugem poglavju sem se osredotočila na teoretično pripravo na
klic. Raziskovala sem s področja tovrstne literature, različnih
obiskanih seminarjev in različnih avtorjev, ki so obdelali to temo.
V tretjem poglavju sem svoje ugotovitve prikazala v konkretnem
klicu, ki upošteva vse priprave in vključila dve klicni akciji (pred
in po seminarju). Za to temo sem se odločila, ker menim, da na tem
področju, s strani podjetja Bisnode d.o.o. še niso izčrpani vsi
viri.
Novo! Cilj izobraževalnega
programa je pridobitev višje strokovne izobrazbe za naziv
inženir/ka mehatronike Študentje/študentke si med izobraževanjem
pridobijo široko in poglobljeno strokovno-teoretično in praktično
uporabno znanje iz mehatronike.
Novo: poleg
Ljubljane odslej tudi v Portorožu!
Cilj izobraževalnega programa višjega strokovnega izobraževanja je izobraziti inženirja s strokovno-teoretičnim in praktično-uporabnim znanjem za urejanje prostora s poudarkom na načrtovanju, gradnji, obratovanju in vzdrževanju infrastrukture.
Novo!
Cilj izobraževalnega programa je pridobitev širokega in poglobljenega strokovno-teoretičnega in praktično uporabnega
znanja iz računovodstva.