Sledi seznam diplomantov in povzetki diplom
VSŠ programa poslovni sekretar na zavodu IZRAZ, Ljubljana v
študijskem letu 2009/2010. Diplomanti so
zbrani po terminih zagovora diplomskega dela:
december 2009
BLANKA BRGLEZ, mentorica Marina
Vodopivec
ČUSTVENA INTELIGENCA IN USPEŠNOST NA DELOVNEM MESTU [Glej povzetek]
V nalogi sem opredelila, kaj je čustvena inteligenca, kako vpliva na uspeh
ter opisala ključne temelje čustvene inteligence: sposobnost prepoznavanja in
obvladovanja svojih čustev, sposobnost motiviranja samega sebe, prepoznavanje
čustev drugih, medosebni odnosi, kako pomagati drugim ter kako ugotovimo, da
smo napredovali v razvoju čustvene inteligence.
Cilj diplomske naloge je opredelitev in ugotovitev, kaj je čustvena
inteligenca, v kakšen čustvenem stanju smo, koliko smo se pripravljeni
razvijati na tem področju. Temo se proučila s testom Daniela Golemana, ki nam
prikaže trenutno čustveno stanje posameznika, z vprašalnikom, ki nam prikaže,
kaj nam pomeni čustvena inteligenca in kakšno željo imamo po izobraževanju
veščin čustvene inteligence.
S testom sem prišla do zaključka, da smo v dobrem trenutnem stanju glede
čustvene inteligence, z vprašalnikom pa sem prišla do zaključka, da nas
večina dobro pozna čustveno inteligenco, da prevladuje pri delu spoštovanje
in zadovoljstvo, da obvladamo svoja čustva in da si želimo dodatnih
izobraževanj veščin čustvene inteligence.
KATARINA GOSAK, mentorica Marina
Vodopivec
LETNI RAZGOVORI KOT UČINKOVITO KADROVSKO ORODJE [Glej povzetek]
V diplomskem delu predstavljam kadrovske – človeške vire, njihov pomen, vlogo za
obstoj posamezne družbe in modele ravnanja z njimi. Družbe v zadnjem času
namenjajo vedno več sredstev in časa za ugotavljanje zadovoljstva zaposlenih.
Eden izmed načinov ugotavljanja uspešnosti zaposlenih v družbi je tudi izvajanje
polletnih in rednih letnih razgovorov. V nadaljevanju diplomskega dela bom
podrobno opredelila, kaj so redni letni razgovori, kakšni so njihovi cilji,
namen, vsebina in kakšne so njihove koristi za družbo in zaposlene.
V praktičnem delu diplomske naloge bom opisala, kako se redni letni razgovori
izvajajo v družbi, kjer sem zaposlena. Sledi predstavitev SID banke, d. d.,
Ljubljana, njene vloge, namena in nalog delovanja ter opis kadrovske strukture
in načina notranjega komuniciranja. V sklepnem delu diplomskega dela sledijo
rezultati ankete zaposlenih o potrebnosti, koristnosti in zadovoljstvu pri
izvajanju rednih letnih razgovorov v banki.
Redni letni razgovori so za družbo, ki jih izvaja, velik korak pri ravnanju z
ljudmi in razvoju kadrov. Le kakovostno opravljeni redni letni razgovori
dosežejo svoj namen in cilje, zato se je treba nanje ustrezno pripraviti, jih
strokovno izvesti in na koncu ugotoviti, kaj dejansko je bilo z njimi doseženo.
LUCIJA MARKELJ, mentorica Marina Vodopivec
KAKŠNE SO NAŠE VREDNOTE
[Glej povzetek]
V diplomskem delu je predstavljen razvoj vrednotenja od začetkov do
današnjega časa. Vrednotenje od Platona, ki je zagovarjal lepoto,
resnico, dobroto, Aristotela, ki je zagovarjal dianoetične vrednote
(um, veda, modrost, umetnost) in etične vrline (pogum, obvladanost,
radodarnost, prijateljstvo, pravičnost) ter krščanske vrednote, kot
so vera, upanje in ljubezen, pa vse do današnjih delitev vrednot, ki
so dopolnile antične.
Za posameznika je pomembno tudi okolje, v katerem odrašča, kakšne
vzgoje je deležen, kultura naroda, v katero vero veruje ali
simpatizira, navsezadnje je pomemben tudi spol. Pri vrednotenju je
pomembna tudi motivacija in naši cilji, ideali. Ne smemo pa pozabiti
na moralo in etiko, ki sta močno povezani z vrednotami in
življenjem. Vrednote se spreminjajo skozi obdobja, kar pomeni, da
prihaja do generacijske razlike vrednotenja.
Kako pomembne so vrednote pri odločanju? Vsak posameznik si zastavi
kratkoročne in dolgoročne cilje oz. cilje, ki so zanj hitreje
dosegljivi in tiste, v katere vloži več energije in časa. A vseeno
pri doseganju ciljev, ne smemo pozabiti, da nismo sami in pomembnost
soglasja okolice z našimi načini in odločitvami. Na našo samopodobo
vplivajo tako pozitivne odločitve kot način življenja.
Pri odločitvah, s katerimi se vsakodnevno srečujemo, prihaja tudi do
konfliktov med vrednotami. Rešujemo jih na različne načine, odvisno
od trenutne prioritete vrednot.
Na koncu sem pripravila anketo, v kateri sem želela izvedeti, katera
vrednotna usmeritev je anketirancem najbližja, katero vrednoto
najbolj spoštujejo, pogrešajo in ali so vrednote dovolj prisotne v
vsakdanjem življenju.
V poslovnem svetu je uspešno komuniciranje ključno na poti do
uspeha. Pri poslovnem komuniciranju pa je pomembna predvsem interna
komunikacija, ki je dandanes zaradi neprepoznavanja njenega pomena
premalo upoštevana, kar vodi k temu, da zaposleni niso dovolj
seznanjeni s cilji podjetja, zato so premalo motivirani in dostikrat
nezadovoljni.
Zadovoljstvo zaposlenih v določenem podjetju mora postati
enakovredna kategorija zadovoljstvu kupcev in naj bo vizija
slehernega podjetja. S svojim diplomskim delom želim dokazati, da
učinkovita interna komunikacija prispeva k doseganju pozitivnih
poslovnih ciljev podjetja.
Diplomsko delo sem razdelila na dva dela. V prvem bom predstavila
vrste komuniciranja in izhodišča interne komunikacije. Predstavila
bom tiste, ki so v našem podjetju največkrat uporabljene. V drugem
delu pa se bom naslonila na empirično raziskavo. Izoblikovala bom
anketo, ki bo podala mnenje o uspešnosti internega komuniciranja med
zaposlenimi v podjetju.
Interno komunikacijo bom poskusila izboljšati z vpeljavo internega
glasila.
GABRIELA KOPLAN, mentor Marina Vodopivec
OSEBNOSTNE LASTNOSTI IN USPEŠNO VODENJE
[Glej
povzetek]
Osebnostne lastnosti ljudi močno vplivajo na medsebojne odnose v
domačem okolju in v službi. Osebnostne lastnosti ravno v poslovnem
svetu odigrajo posebno vlogo, ko se neko podjetje odloča o tem kdo
izmed sodelavcev ali kandidatov za sprejem na delovno mesto lahko
postane uspešen vodja.
Moj cilj je predstaviti vlogo uspešnega vodje v podjetju, kaj
pravzaprav pomeni vodja in katere lastnosti, tudi osebnostne, so
tiste, ki so mu pomagale, da je postal vodja in s katerimi je to,
kar je – uspešen vodja.
V diplomski nalogi sem izvedla anketo na podlagi vprašalnika, ki bi
ga moral imeti vsak vodja. Anketa vsebuje vprašanja, ki se nanašajo
na to kako dolgo je anketiranec vodja, koliko zaposlenih vodi, kako
dobro pozna in vodi določene podrejene, kaj ve o njihovih načrtih,
na kak način doživlja njihovo uspešnost, kaj bi najbolj pogrešal, če
bi ta odpovedal službo, ali pozna odlike in sposobnosti podrejenega,
kako pokaže podrejenemu, da je pomemben član osebja ter koliko
posamezne osebnostne lastnosti označujejo uspešnost anketiranca –
vodje.
TANJA JESENOVEC, mentorica SANDRA BOHINEC GORJAK
KULTURA IN ESTETIKA V POSLOVNEM KOMUNICIRANJU
[Glej
povzetek]
Z diplomskim delom želim predstaviti kulturo in estetiko v
poslovnem komuniciranju na podlagi teoretičnega zbiranja podatkov iz
objavljene literature, drugih medijev javnega značaja in lastnega
razmišljanja. Cilj mojega diplomskega dela je predstaviti povezavo
med komuniciranjem, estetiko in kulturo ter njihov pomen v poslovnem
svetu. Preplet med temi pojmi sem poimenovala kulturno-estetsko
komuniciranje, zamišljen kot celota. V diplomskem delu sem zajela
poslovno uspešnost in kulturo komuniciranja, neverbalno
komunikacijo, ki je manj zavestna in nenadzorovana, vendar se jo da
kljub temu naučiti in obvladati. Pri estetiki in kulturi v poslovnem
sporazumevanju ima velik pomen zunanji videz, s katerim navadno
naredimo prvi vtis na človeka. Predstavila bom pomen komuniciranja
in dejavnike uspešnosti v komuniciranju, za katere veljajo določena
pravila in načini, po katerih se sklepajo posli. Ob koncu
diplomskega dela sem predstavila kulturne razlike v komuniciranju
doma in po svetu.
MIRA BUTKO, mentorica JANEZ ZAVRL REDNI SODNI POSTOPEK O PREKRŠKIH
[Glej povzetek]
Diplomsko delo govori o organih odločanja v rednem sodnem postopku o
prekrških. V njem je na kratko opisan t. i. hitri postopek pred
prekrškovnimi organi, ki imajo v naši državi vse več pooblastil;
nato so podrobneje predstavljeni začetek, potek in konec postopka o
prekrških na okrajnem sodišču (prva stopnja), z delno obrazložitvijo
postopka na drugi stopnji. Sodstvo je poleg zakonodajne in izvršilne
oblasti po Ustavi RS tretja veja oblasti, ki je pri izvrševanju
svoje funkcije neodvisna.
V nadaljevanju sta predstavljeni zapletenost in sankcioniranje
prekrškov: Od opomina, globe, kazenskih točk, prepovedi vožnje, do
najhujše sankcije - odvzema vozniškega dovoljenja in uklonilnega
zapora zaradi neplačane globe. Posebej je omenjen postopek proti
mladoletnim storilcem prekrška, proti katerim prekrškovni organi
nimajo nobenih pooblastil in hitri postopek ni dovoljen. Omenjen je
tudi problem vročanja sodnih pisanj, kar je bilo pred novo
ureditvijo pogosto razlog za dolgotrajne sodne postopke in sodne
zaostanke ter redna in izredna pravna sredstva, ki jih imajo na
voljo storilci prekrškov. Prikazani sta tudi analiza statističnih
podatkov in gibanje zadev v postopkih o prekrških za leto 2005-2008.
MATEJ MAHKOVEC, mentor JANEZ ZAVRL
BREZPLAČNA PRAVNA POMOČ PRI NAS
[Glej povzetek]
Republika Slovenija z brezplačno pravno pomočjo odpravlja ovire
premoženjske narave in zagotavlja uresničevanje pravice do sodnega
varstva. Brezplačna pravna pomoč predstavlja uresničevanje pravice
do sodnega varstva, upoštevajoč socialni položaj osebe, ki brez
škode za svoje preživljanje in preživljanje svoje družine te pravice
ne bi mogla uresničevati. Do brezplačne pravne pomoči je upravičena
oseba, ki glede na svoj finančni položaj in glede na finančni
položaj svoje družine brez škode za svoje socialno stanje in
socialno stanje svoje družine ne bi zmogla stroškov sodnega
postopka, oziroma stroškov nudenja pravne pomoči. Zaradi tega mora
država sprejeti potrebne ukrepe, ki bodo zagotovili, da bo
uresničevanje ustavne pravice do sodnega varstva omogočeno vsakomur,
ne glede na premoženjsko oziroma socialno stanje. Slovenija je tako
sprejela Zakon o brezplačni pravni pomoči. Zakon je uredil ne le
zastopanje pred sodišči, ampak je med oblike brezplačne pravne
pomoči vključil tudi svetovanje ter pravno pomoč v postopkih izven
sodišč. Oseba, ki je po zakonsko določenimi pogoji upravičena do
takšne pomoči, jo lahko koristi za celotno ali delno pokritje
stroškov za pravno pomoč in oprostitev plačila stroškov sodnega
postopka. Vsakdo, ki je lahko upravičenec do brezplačne pravne
pomoči in je v spornem razmerju, si mora prizadevati, da se sporno
razmerje reši izvensodno, če so za to zagotovljeni ustrezni pogoji
po zakonu. Brezplačno pravno pomoč izvajajo na okrožnih sodiščih po
Sloveniji skladno z Zakonom o brezplačni pravni pomoči.
VESNA MRAMOR, mentorica BARBARA GRINTAL
RAVNANJE Z DOKUMENTI V PODJETJU MC ii D.O.O. LJUBLJANA
[Glej povzetek]
V diplomskem delu so podrobneje predstavljene definicije za
dokument, dokumentarno in arhivsko gradivo, ki so pridobljene iz
strokovne literature in veljavne zakonodaje. Pomemben poudarek je na
rokih hrambe posameznih vrst gradiva. Urejena, pregledna, lahko
dostopna dokumentacija pripomore k poslovni uspešnosti in vpliva
nanjo. Predstavljeno je podjetje MC ii d. o. o., Ljubljana, ki ima
na področju informacijske tehnologije že dolgoletne izkušnje. V
vsakodnevnem poslovanju se podjetje srečuje z veliko vrstami
dokumentov, ki so opisani v nadaljevanju. Prikazana je tudi pot
sprejema in izdaje dokumentov. Danes si ni mogoče predstavljati
poslovanja podjetja brez dobrega informacijskega sistema, zato dober
modul, ki omogoča vnos prejete in izdane pošte zagotavlja hitrejšo
obdelavo dokumentov in boljšo kontrolo. Zaradi velikega števila
dokumentov in vedno manj prostora za hranjenje ter hitrega napredka
tehnologije se vse bolj uveljavlja tudi brezpapirno poslovanje in
elektronsko arhiviranje. Analizirano in ocenjeno je stanje pretoka
in ravnanje z dokumenti od prejema do arhiviranja. Podane so še
sklepne misli ter pregled uporabljene literature in virov.
TINA WITWITZKY, mentor ANTON OLAJ
DRUŽBA Z OMEJENO ODGOVORNOSTJO
[Glej povzetek]
Izsledki raziskovanja v diplomskem delu navajajo na zaključek, da je
v Republiki Sloveniji ekonomsko smotrno, varno in nenazadnje
praktično, priročno imeti gospodarsko družbo, saj smo članica EU, s
tem povezano znotraj mej EU ni carine, pravila poslovanja,
nastopanja družb v pravnem prometu so podobna pravilom ostalih držav
članic. Finančni trg v Republiki Sloveniji je urejen, varen, denar
se dobi relativno poceni, v Sloveniji nastopa veliko število bank, s
čemer se krepi ponudba in zmanjšujejo stroški. V primeru, da je
ustanovljena družba v RS, to pomeni, da je to slovenska pravna oseba
in so zato tudi finančne možnosti za pridobivanje sredstev iste kot
za vse ostale slovenske osebe in pod istimi pogoji. Družba z omejeno
odgovornostjo je najbolj razširjena oblika gospodarske družbe povsod
po svetu. Pri nas zavzema več kot 80 % vseh gospodarskih družb. V
današnjem času hitrih sprememb se vsak dan ustvari mnogo novih
podjetij, hkrati pa jih mnogo tudi preneha, saj je današnje poslovno
okolje zelo negotovo in zato mnogim podjetjem neprijazno.
Cilj moje teoretične naloge je bil strniti teorijo o ustanovitvi in
poslovanju družbe z enim in več družbeniki v pregleden povzetek za
ustanovitelje začetnike. Pri pisanju diplomskega dela sem uporabila
deskriptivno metodo, ki se je prepletala s komparativno metodo
raziskovanja. Le 'korenine' preživijo, in to velja tako za podjetja
kot za podjetnike, ljudi, ki prevzemajo tveganje, tako poslovno kot
osebno, in se lotijo življenjskega projekta – podjetja.
februar in april 2010
IRENA BAJŽELJ, mentorica Marina Vodopivec
OSEBNOSTNE LASTNOSTI IN USPEŠNO VODENJE
[Glej povzetek]
V diplomskem delu so predstavljene temeljne sestavine vodenja
(vodja, člani, specifična situacija). Odgovarjam na vprašanje, kaj
pomeni vodenje. Le-to je sposobnost vplivanja na druge s
spodbujanjem in komuniciranjem in je le ena od štirih funkcij
managementa.
V nadaljevanju diplomske naloge so opisane sestavine, načini in
modeli vodenja, ki naj bi jih dober vodja uporabljal.
Znanje o čustvih je osnova za dobro vodenje, hkrati pa naj bi
pomagalo izpolniti njegove socialne spretnosti na področju vodenja.
Na koncu diplomske naloge bom analizirala intervjuje, ki sem jih
opravila s tremi vodji.
JASMINA LETIĆ, mentorica Marina Vodopivec
GIBANJE BREZPOSELNOSTI V SLOVENIJI MED LETI 2004-2009
[Glej povzetek]
Brezposelnost je zelo velik problem sedanje družbe, saj je
število brezposelnih v svetu zaradi gospodarske krize iz dneva v dan
višje in žal se tudi Slovenija ni izognila temu. Največji razlog za
povišanje brezposelnosti v Sloveniji je propadanje in zapiranje
velikih proizvodnih podjetij (tekstilnih,...). Zaradi zmanjšanega
obsega dela pa je v podjetjih, ki so krizo preživela, malo možnosti
za zaposlitev mladih oz. prvih iskalcev zaposlitve.
Zato je namen te diplomske naloge ponazoriti pojav brezposelnosti in
predstaviti aktivno politiko zaposlovanja ter njene ukrepe, s
katerimi Vlada Republike Slovenije želi zajeziti pereč problem
našega gospodarstva. S pomočjo podatkov, ki sem jih dobila na Zavodu
za zaposlovanje, Eurostatu ipd. bom skušala prikazati, da imajo na
Zavodu Republike Slovenije največje deleže brezposelne osebe z nižjo
stopnjo izobrazbe, osebe, ki so starejše od 50 let, osebe ženskega
spola. Ravno tako pa bom skušala dokazati, da se stopnja
brezposelnosti ni višala v vseh območnih enotah enako. V zadnjem
delu bom prikazala program Aktivne politike zaposlovanja, s katerim
skuša država storiti čim več v borbi z višanjem stopnje
brezposelnosti.
SANJA BALABAN, mentor Janez Zavrl
PRAVICE OTROK S POSEBNIMI POTREBAMI
[Glej povzetek]
Prizadeti, otroci z motnjami v razvoju, otroci z učnimi težavami
in motnjami, moteni, defektni, so le nekateri izrazi, ki negativno
označujejo otroke, ki jim danes pravimo otroci s posebnimi
potrebami. Vsi ti negativni izrazi so ostali še iz časov, ko so
starši, ki so imeli otroka s posebnimi potrebami, le-tega skrivali
pred svetom in se ga na nek način tudi sramovali zaradi njegove
drugačnosti.
Namen mojega diplomskega dela je na čim bolj enostaven način
predstaviti pravice otrok s posebnimi potrebami ter postopek
njihovega uveljavljanja.
Zakaj ravno jaz? Zakaj ravno moj otrok? To so pogosta vprašanja
staršev, katerih otroci so na nek način drugačni. Starši otrok s
posebnimi potrebami se velikokrat znajdejo v veliki stiski, ko ne
vedo, kako in na kakšen način uveljaviti pravice svojih otrok
oziroma s svojimi pravicami niso seznanjeni.
Diplomsko delo opisuje večino področij, ki se ukvarjajo s položajem
otrok s posebnimi potrebami. Najprej je opisan pojem, ki opredeljuje
otroke s posebnimi potrebami, nato sledijo pravice iz zdravstvenega
varstva, socialnega varstva in družinskih prejemkov, pravice, ki so
povezane z vzgojo in izobraževanjem, ter nekatere pravice, za katere
je dobro, da jih poznamo.
Novo! Cilj izobraževalnega
programa je pridobitev višje strokovne izobrazbe za naziv
inženir/ka mehatronike Študentje/študentke si med izobraževanjem
pridobijo široko in poglobljeno strokovno-teoretično in praktično
uporabno znanje iz mehatronike.
Novo: poleg
Ljubljane odslej tudi v Portorožu!
Cilj izobraževalnega programa višjega strokovnega izobraževanja je izobraziti inženirja s strokovno-teoretičnim in praktično-uporabnim znanjem za urejanje prostora s poudarkom na načrtovanju, gradnji, obratovanju in vzdrževanju infrastrukture.
Novo!
Cilj izobraževalnega programa je pridobitev širokega in poglobljenega strokovno-teoretičnega in praktično uporabnega
znanja iz računovodstva.